Ser autora d’un bloc sembla
més difícil del que pareix. Mentre escric aquestes paraules, la mateixa paraula
“autora” em dóna massa respecte com per a descriure el que jo faig . Però
precisament aquesta és la màgia dels blocs i webs, qualsevol persona sense
importar edat, sexe, estudis, nivell econòmic... pot crear-ne un a la xarxa;
això sí, com hem après a l’anterior post, s’ha de protegir l’autoria d’aquesta
creació.
Al màster l’hem fet servir
com a eina d’aprenentatge, com ho vàrem veure al meu PLE. Per llegir
la meva aventura amb les xarxes socials i el procès de creació d’aquest bloc, llegir aquí.
Els blocs i les webs no
serveixen només per ser autor però també consumidor. Les reflexions dels
experts que escriuen blocs acadèmics poden ser igual d’útils que consultar una
enciclopèdia, es a dir, conté informació veraç i més actualitzada encara. Però
hem d’anar alerta amb tota la informació a l’abast i tenir un bon criteri per a
seleccionar el que més ens interessa i el que sembla més verídic.
La selecció de blocs i webs
que he triat ha sigut en base a la seva utilitat per una professora d’anglès en
potencia com jo. M’interessa les
experiències d’altres professors per poder assolir noves perspectives i
metodologies per aplicar a l’aula. A demés, també són un bon recull de recursos,
sobre tot si no volem basar-nos només en el llibre de text sinó enriquir les
nostres classes amb altres activitats. Per això he afegit un banc de projectesinterdisciplinaris o de webquest que segur em serà molt útil.
Si parlem de les TIC en
educació, no ens poden oblidar d’incloure el bloc de Jordi Adell amb
molt bons consells d’una forma clara i directa.
Font: imatge pròpia |
Una mica més en paral·lel
al món de l’educació, però molt relacionat, seria la web d’Eduard Punset, que ofereix uns articles molt interessants,
sobre tot en el camp de l’educació emocional que tant m’apassiona i tant ens queda
per descobrir.
En quant al recull de
enllaços específics de la meva àrea d’anglès, m’agrada molt anar a cercar
informació a pàgines oficials del món anglòfon com BBC or British Council ja
que donen molts de recursos per a professors d’anglès per a diferents nivells
des de una perspectiva molt professional.
Ja hem parlat de les TIC en
educació, però m’agradaria recalcar l’ús del bloc educacional. Té uns
beneficis pel procés d’aprenentatge dels alumnes molt poderosos, a més que és
molt simple d’emprar, un disseny elàstic, és gratuït i convida a la
col·laboració. Sobre tot crea un vincle entre professor-alumne molt difícil
d’establir d’altre manera. És com si la figura del professor s’apropés més i en
conseqüència influeix en el seu rol com a guia i orientador no pas com a font
única de la veritat absoluta.
Hem d’animar a altres
professors a crear blocs educacionals i enterrar el mite que només els
informàtics o els molts hàbils en tecnologia són capaços de crear un bloc. Com
diu en el vídeo,
“if you can type, you
can blog”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario